مرگ و رنج، هر دو دغدغهای است که خاطر هر آدمی را از همان لحظه که پا به دنیا میگذارد مشغول میکند. و برخوردی که هر آدمی با این دو دارد(یا ندارد)، مشخصکنندۀ مسیری است که او در زندگی انتخاب میکند؛ چه آگاهانه و چه نا آگاهانه. لمانتاتۀ پارت سرودی است در ادامۀ همین مفهوم. تصویری است بر شکنندگی انسان آن دم که با بودن انسانی خویش روبرو میشود، مواجههای از همان گونه که پیشاروی سازۀ مارسیاسِ آنیش کاپور
آروو پارت (Arvo Pärt)، موسیقیدان استونیایی، در نیمقرن اخیر جزء مشاهیر موسیقی کلاسیک و هنرمندی سرشناس میان شنوندگان عام موسیقی بوده است. با آن که بیشتر آثار پارت مربوط به سرودههای کُرالِ مذهبی است اما عمده شهرت و توجه مرتبط با آثار پارت به فضای یگانهی موسیقی او که به مینیمالیسم مقدس معروف است برمیگردد. موسیقیای که به روشنی ادراک و روان مخاطب را هدف قرار میدهد و شنیدن را بدل به تجربهای روحانی میسازد. مینیمالیسم مقدس پارت را باید برگرفته از روشی منحصر به فرد دانست که پارت نامِ «تینتینابولی» (Tintinnabuli) را بر آن نهاده است. نام این تکنیک برگرفته از واژهی لاتینی «تینتینابولوم» (Tintinnabulum) به معنی «ناقوس» است.