بایگانی

بی واژه گفتگو؛ گفت و گویی بر مبنای سیر ردیف نوازی

آلبوم تکنوازی سه تار سپیده مشکی با عنوان «بی واژه گفت وگو» از آثاری است که در سبک موسیقی دستگاهی، دارای استانداردهای کیفی مناسبی است و در میان بانوان بعد از اثر فریبا هدایتی از معدود آلبوم های حوزه تکنوازی به شمار می رود که به بازار موسیقی عرضه شده است.


آثار کمانچه نوازی در سال ۹۲؛ معرفی دروج و نزدیک‌تر از دور

سال ۹۲ برای مخاطبان ساز کمانچه، سالی پربار بود. این نگارش در دو بخش مروری بر این آثار دارد :
۱٫معرفی این آثار، مروری کلی بر آلبوم Kula Kulluk Yakisir Mi و نقدی بر کنسرت اردشیر کامکار
۲٫مرور مفصل تری بر آلبوم های «دروج» و «نزدیک تر از دور»


مروری بر آلبوم جدید اردوان کامکار؛ ریزدانه‌های الماس

به لحاظ بررسی فرم، قطعات اجرا شده همان‌طور که در آثار قبل اردوان کامکار نیز مشاهده شده، از فرم‌ها و ژانرهای موسیقی کلاسیک معمول ایرانی تبعیت نمی‌کند. یکی از دلایلی که این شیوه‌ی نواختن را «سنتورنوازی معاصر» می‌نامند، جدا از تکنیک‌های نوازندگی و حالات آن، فرم اجرای آن‌هاست.